Rapmasters dojeli do cíle: Fotky a report z Brna

Největší hiphopová tour českých dějin je už minulostí. Bylo to ale super.

Délka článku: 3 min
Recenze

Nastal čas vrcholu, konce i loučení. Rapmasters Tour 2015 se vydalo na svoji závěrečnou zastávku, pro níž bylo vylosováno Brno. Místem konání se stalo Sono, které bychom spíš než klubem nazvali svatým grálem českých koncertních síní. Zvenku budova upoutá kombinací skleněných ploch a monumentální koulí nad vstupem. Prostor má tři podlaží, která byla pro akci rozdělena do zón podle služeb na VIP a super VIP a snad dokonce i ultra mega VIP. Neuvěřitelný výhled na stage byl ovšem úplně ze všech balkonů.

img_0141-original

Zmínit musíme dvě věci. První je fakt, že kapela přijede do podzemních garáží, odkud vyjede výtahem přímo na stage. Nebo do backstage, a z něj pak po visuté cestě přímo nad hlavním sálem rovnou na hotel. Welcome to Hollywood!

img_0242-original

Druhou a zcela zásadní věcí je zvuk. Sono vzniklo na základě vazby se stejnojmenným pražským nahrávacím studiem, které patří ke špičce v oboru, a je to na něm znát. Na zvuku se tady rozhodně nešetřilo. V klubu je špičkový soundsystem a celý prostor je rozvržen tak, aby bylo všechno slyšet naprosto perfektně. Nejen podle koberců na zemi máte pocit, že přicházíte na koncert do obřího nahrávacího studia.

img_0364-original

Line-up pro poslední zastávku se na několika místech trochu změnil. Nepřijel DJ Wich, a proto celá show začala až v devět večer vystoupením DJ Alyazze a tanečnice Jany Vrány. Znáte ji z klipu Vladimira 518 “Jsem jeden z těch”.

img_0407-original

V tu dobu se už sál slušně zaplnil a bylo jasné, že vrchol turné vyjde podle představ. Jako další přišli na řadu WWW a hned po nich překvapení číslo dvě v podání Nobodyho s Václavem Roučkem. Čili VR/Nobody. Super.

img_0621-original

Za bouřlivých ovací pak na stage naběhl Hugo Toxx a DJ Dyrty. Hugo si přišel užít aparaturu, a tak hned po první skladbě vzkázal zvukaři, aby zesílil hlasitost, protože na show v tomhle prostoru čekal celej rok a hodlal si to pořádně užít. Na závěr setu se k němu připojil James Cole a zazněly hity Supercrooo. Reakci fanoušků asi popisovat nemusíme.

img_0846-original

James pokračoval ve své energicky rozjeté show. Asistoval mu nejen skvělý DJ Doemixxx, ale i lokální mladý šampion Maniac, který si střihl dvě pecky. Stoprocentně o něm ještě uslyšíme. V průměhu celého večera se střídavě přidávali i LA4 a Refew, kteří bez DJ Wiche přišli o svoji show, ale dokázali si to bez problémů vynahradit.

img_0948-original

Vrchol ale přišel (samozřejmě) s PSH. Apocalypse Now, fanoušci v tranzu, volume jedenáct. Peneři naprosto jasně ukázali, jak se to má dělat. Navíc, aby těch překvapení nebylo málo, přišel na poslední pecku “Tady vládnu já” i Iron Boss. Fajn. Jestli někdo zná jiný label, který by měl vlastního komiksového hrdinu, tak sem s ním. My máme za to, že BiggBoss je bezkunkurenčně jediný.

img_1239-original

Přímo doprostřed stage nakráčel Iron Man, jako by vypadl z filmového plátna - celý v černozlatém brnění a uprostřed hrudi mu svítil mrak s bleskem BiggBoss. Euforie davu, vlající vlajky a závěr show.

img_1273-original

Djs NobodyListen a Alyaz bavili dál ty, kteří zůstali ještě na nějaký ten drink. Spokojenost. Světla zhasla, show skončila. Největší rapová tour v dějinách republiky zatáhla oponu. Turné Rapmasters dokázalo spojit nejzásadnější jména české scény, od začátku do konce probíhalo jako na drátkách a každý, kdo tuhle monstrózní akci viděl, na to bude vzpomínat až do smrti. A ti, kteří chyběli, se budou smažit v pekle na palmovém oleji. Tak pravil Iron Boss!

img_1317-original

Souvisejíci akce