Tak trochu jinej rozhovor s Twenty One Pilots

Zpovídali jsme čekající fanoušky i bubeníka Joshe Duna, naživo viděli radost lidí, kteří dostali šanci se s kapelou potkat, a závěrečná akce nás naprosto rozložila. Nejlepší eXcelent Jukebox všech dob.

Délka článku: 2 min
Recenze

Jak se pozná, že má nějaká kapela skutečně oddanou fanouškovskou základnu? Kdo v pátek procházel kolem Lucerny, viděl to na vlastní oči – nejskalnější majitelé lístků na večerní koncert stáli před klubem už v devět ráno (!), a po obědě už fronta dosahovala až na Václavák. Zeptali jsme se několika nedočkavců, jaký otázky by Twenty One Pilots položili sami, z návrhů vybrali tři nejlepší a předložili je Joshovi. Přišlo mu super, že místo klasických “reportážních” dotazů může odpovídat přímo na to, co fanoušky zajímá. Přesvědčte se sami:

Mrtvej námořník v kruhu věrných

Ve chvíli, kdy se brány Lucerny v šest večer konečně otevřely, vytvořil se kolem pódia prakticky okamžitě neproniknutelnej kruh lidí, ochotných užít si koncert na maximum. Předskokan večera, DJ Dead Sailor, vzbudil hlučnej ohlas obvykle vyhrazenej pro headlinery na fesťácích. Jestliže každá akce je o lidech stejně jako o hudbě, potom fanoušci 'Pilotů' zaslouží jedničku s hvězdičkou. Což ostatně platí i pro Dead Sailora samotnýho – původní “profesí” bubeník z Mandrage si na pódium přitáhl i miniaturní bicí set, takže jeho rozehřívací kolečko známých hitů dostalo úplně novej rozměr.

01

3, 2, 1... Akce!

Hlavní hvězdy začaly načas – čehož si museli všimnout nejenom úplně všichni návštěvníci klubu, ale i hloučky lidí čekajících venku na tramvaj, protože hukot, kterej doprovázel nástup obou Pilotů, otřásl Lucernou v základech. Frontmana Tylera Josepha (v jeho tradiční masce a se svítícím mikrofonem) nebylo slyšet prakticky celou první sloku úvodní pecky Heavydirtysoul; od refrénu si pak vzala kolektivní slovo celá (skoro) tisícovka fanoušků, která unisono odzpívala prakticky kompletní koncert spolu s kapelou.

02

Jedna z věcí, kterou se Twenty One Pilots proslavili, je neskutečnej příval energie prýštící z jejich živáků. Na místě jsme byli už před samotným začátkem akce a při pohledu na obří pódium Lucerny jsme byli zvědaví, jak ho dvoučlenná kapela – z níž jedna polovina sedí celou dobu za bicíma – dokáže ovládnout. Tyler a Josh, aka Mace Windu a Padmé Amidala, to zvládli s aurou naprostých profíků.

03

Děkujeme, přijďte zas!

Nejlepší momenty koncertu? Elektrizující úvodní sekvence HeavydirtysoulStressed OutGuns for Hands, okamžik, kdy Tyler vytáhl svoje slavný ukulele, sborově odzpívaná Lane Boy a závěrečná pecka Car Radio, u které jsme se shodli, že by mohla okamžitě vstoupit do učebnic o popových hitech. Přídavky, který následovaly, a finální emotivní rozloučení. A taky fakt, že ačkoliv v našlapané Lucerně bylo šílený vedro, spousta fanoušků vydržela až do konce v trademarkových červených čepicích.

04

A nejhorší okamžik? Jednoznačně chvíle, kdy jsme si později večer uvědomili, že tyhle ultimátní sympaťáky nejspíš znovu hodně dlouho neuvidíme. Je ale jasný, že toho večera se spoustě lidí splnil jejich životní sen. Atmosféra byla dokonalá. Jsme rádi, že jsme mohli být u toho.

05

Fotogalerie

Souvisejíci akce