Párky jako umělecký dílo

Adam Skala je režisér v kuchařské zástěře. Když zrovna nediriguje herce na DAMU, vyrábí pod značkou Hot God nejlepší párky v rohlíku, který jsi kdy v životě jedl.

Délka článku: 3 min
Interview

Místo: Streetfood Festival, Holešovice. Čas: Neděle kolem poledne. Úkol: Chceš něco k obědu, ale musí to mít styl. S řízkem a chlebem tě nikdo na veřejnosti nesmí vidět. Na druhou stranu ale máš rád klasiky a zkoušet pražený cvrčky, sépiovou polívku nebo guláš z Ugandy se ti taky nechce. Pro tyhle situace máme jednoduchej návod. Rozhlídni se kolem sebe a hledej tohohle sympaťáka:

Adam Skala, Hot God

Adam Skala, zakladatel pop-up stánku Hot God, šel vždycky po svý ose. Dřív pracoval v televizi, teď dělá napůl divadelního režiséra a napůl ozdobu pražské streetfood scény. Ta myšlenka vznikla z jednoduchýho impulzu: Adam jde večer domů, ví, že ho doma čeká prázdná lednice, ale po cestě míjí jenom hladový okna s okoralýma kouskama pizzy a uniformní fastfoody.

"Zdálo se mi, že to dokážu dělat líp. Přemejšlel jsem o tom asi půl roku. Chtěl jsem něco rychlýho, co bych dostal hned do ruky a zároveň by to splňovalo nějaký standardy dobrýho jídla. Prostě nějakou kvalitní prasárnu! A pak si říkám: Hele, tak si otevři vlastní krám."

Jak se dělá Hot God: Fáze 1

Plán byl postavit jednou za dva týdny na Náplavce stánek pro kámoše, prodat kolem 100 párků, pobavit se a trochu si přivydělat. Jenže přijít s takovým nápadem na Facebook je jako přinést Playboy do kláštera – informace se okamžitě rozkřikne a začnou se tvořit zástupy. První tisícovku online fanoušků nabral Hot God ještě předtím, než vůbec prodal první párek. Na velkolepý premiéře lidi čekali ve frontě hodinu a půl.

"Ty přípravy se týkaly spíš hygienickejch pravidel, povolení a tak. Nějakej jasnej business plán jsme neměli. Podle mě je nejlepší marketing upřímnost. Žádný složitý strategie. Na Facebooku jsme od začátku komunikovali normálně jako lidi, což udržujeme doteď. Pořád je to stánek pro kámoše. Akorát teď už je těch kámošů trochu víc."

Jak se dělá Hot God: Fáze 2

Tvrdý jádro Hot God tvoří pět lidí, plus pět příležitostných brigádníků. Adam sice po počátečním úspěchu krátce otevřel i kamennej obchod na Letný, ten ale vydržel jen chvíli. Tím, že se kluci omezujou na pop-up akce a drží v nabídce jen tři párky (dva klasický a jeden vege), si zároveň uchovávají exkluzivitu. Adam sám dohlíží na výrobu a osobně si vybírá i dodavatele masa. Plánů má pořád dost.

"Ještě doděláváme vlastní vege párek ve střívkách ze Švýcarska, protože sojopárek z obchodu je průmyslová pitomost. A to tady nikdo jinej nedělá! Chci spustit i bezlepkovou variantu. Chceme zaplatit výrobní linku pro naši vlastní karamelovou limonádu. A po sezóně bych chtěl foodtruck. Abychom i v zimě mohli jezdit po Praze a prodávat před barákama, ve kterých pracuje a studuje hodně lidí."

Jak říká klasik: Pořád se něco děje.

Je jasný, že takovej luxusní párek nemá s klasikama za dvacku z okýnka u nádraží společnýho skoro nic. Nejdražší The One Chilli God vyjde na necelou stovku – a prodává se ze všech nejvíc. Když se procházíš po areálu s Adamovým výtvorem v ruce, je statisticky daný, že tě zastaví minimálně tři lidi a zeptají se, kdes to proboha vzal a kde si to můžou koupit taky.

"Plánujeme šílený věci, ale zatím nechci nic slibovat. Řešíme párky z exotickejch mas, jako třeba z pštrosa, ale třeba i z kachny. Je to ale neskutečně drahý, takže si budeme muset nechat udělat vlastní sérii. A docela ulítlej je párek ve vietnamským stylu. Před rokem a půl by mi to přišlo jako přehnaná kravina. Ale teď zjišťuju, že to funguje."

"Divadlo je o chápání a hledání souvislostí. Jezdit se stánkem není zas tak rozdílný. Postavím kulisy, roztáhnu oponu a děláme představení. Myslím, že se k nám lidi nechodí jenom najíst, ale i pobavit. Mluvíme s nima, vtipkujeme, děláme show. Jídlo má i jinej rozměr než jenom suroviny a výsledná chuť. Cílem je dostat všechny k jednomu stolu. Udělat si to společně hezký."

Na zdraví!


Autor: Pavla Gabrhelíková
Foto: Vasyily Rusyn

Nejčtenější

Sledování excelentních akcí

„Cože, ono už to bylo?“ Díky možnosti sledovat akce se o všech nově oznámených koncertech, výstavách a festivalech dozvíš včas.